A bankrendszer digitalizációja tovább gyorsul

2018 óta nő a mobilbankolás szerepe. Jelentős mértékben csökkent azon banki ügyfelek száma, akik csak a bankfiókjukat használják. Sokan közülük omnichannel ügyfelekké váltak, akik ügyeiket egyforma mértékben intézik bankfiókban és digitális csatornák segítségével. A csak digitálisan bankoló ügyfelek száma magasabb, beleértve a mobil-és a netbankolókat.

  • © clipdealer.de

2020 májusában megvizsgálták a lakosság fogyasztási szokásait. 2400 ügyfél vett részt a felmérésben, akiknek válaszaiból kimutattak egy reprezentatív mintát.

Az elemzés során 5 iparágat érintett a Deloitte Digital vállalat, 25 témakört kutatva.   

Az utolsó negyedévben felgyorsult a digitalizáció folyamata. Ennek hatására sok új trend került előtérbe a gazdaságban, pl.: a távoktatás szorgalmazása.  A banki ügyfelek egyszerűbben birkóztak meg a digitalizáció kihívásaival.

Az utolsó három hónapban csekélyebb jövedelemmel rendelkeztek a megkérdezettek, 11%-uk elvesztette munkahelyét.

A banki tranzakciókat is megvizsgálták, amelynek következtében kiderült, hogy megnőtt az emberek digitális komfortzónája a világjárvány ideje alatt. A fogyasztók az online-ételrendeléssel és a háztartási termékek online vásárlásával azonosultak a legegyszerűbben.  

Azok, akik korábban nem vásároltak elektronikus úton, nemrég először intézték online a számlabefizetéseket, az egészségügyi termékek és a ruházati cikkek vásárlását.

„Ez akkora ugrásnak számít a digitalizáció tekintetében, mint ami „békeidőkben” másfél év alatt megy végbe”. – nyilatkozta Drácz Dániel, a Deloitte Digital Hungary menedzsere. 

Tovább a sajtóközleményre

Back